425 მომხრე – 25 წინააღმდეგი – ევროპარლამენტმა საქართველოს შესახებ რეზოლუცია 5-ვე ჩასწორებით მიიღო. ევროპარლამენტი ითხოვს, რომ ევროკავშირში გაწევრიანების მოლაპარაკებები არ დაიწყოს მანამ, სანამ ეს კანონი საქართველოს სამართლებრივ დღის წესრიგშია.რეზოლუცია საქართველოს მთავრობას მოუწოდებს, რომ კანონპროექტი უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ გაიწვიონ და პატივი სცენ შარშან დადებულ პირობას, რომ ამ კანონს აღარ დააბრუნებდნენ
რეზოლუციის სრულ ტექსტთან ერთად, ევროპარლამენტმა მხარი დაუჭირა შემდეგი შინაარსის შესწორებებს:
- ევროპარლამენტი ევროკავშირის საბჭოსა და ევროკავშირის პარტნიორებს მოუწოდებს, დაუწესონ სანქციები ბიძინა ივანიშვილს, რომელიც „კიდევ ერთხელ ცდილობს, ძირი გამოუთხაროს ქვეყნის დასავლურ კურსს რუსეთისკენ გადახრის სასარგებლოდ“ და „რომელიც საკუთარი ხალხის ინტერესების წინააღმდეგ მოქმედებს“;
- ევროპარლამენტი მოუწოდებს ევროკომისიას, შეაფასოს „აგენტების კანონის“ გავლენა საქართველოს მიერ სავიზო ლიბერალიზაციის კრიტერიუმების შესრულებაზე, განსაკუთრებით, ფუნდამენტური უფლებების ნაწილში, „რაც ევროკავშირთან სავიზო ლიბერალიზაციის პოლიტიკის უმნიშვნელოვანესი კომპონენტია“.
- მოუწოდებს „ქართულ ოცნებას“, გაიწვიოს საკონსტიტუციო ცვლილებების სახით ინიციირებული პროექტი, რომელიც „ზღუდავს ლგბტიქ უფლებებს და არის თავდასხმა არა მხოლოდ ლგბტიქ თემზე, არამედ – სიტყვის თავისუფლებასა და თავისუფალ სამოქალაქო საზოგადოებაზე“.
- მოუწოდებენ საქართველოს ხელისუფლებას, გაათავისუფლოს მიხეილ სააკაშვილი „ჰუმანიტარული საფუძვლით და მისცენ საზღვარგარეთ მკურნალობის შესაძლებლობა“.
რა ეწერა რეზოლუციის ტექსტში:
1. მკაცრად გმობს რეინიციირებას “უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის” საკამათო კანონპროექტისა, რომელიც სამოქალაქო საზოგადოებასა და დამოუკიდებელ მედიას დამასუსტებელ შეზღუდვებს დაუწესებს, შესაბამისად, ძირს გამოუთხრის მათი თავისუფალი მუშაობის შესაძლებლობას, რასაც მოჰყვა მასობრივი პროტესტები საქართველოს საზოგადოების, სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციების, დამოუკიდებელი მედიის, მნიშვნელოვანი საჯარო ფიგურებისა და ქვეყნის ევროპელი და საერთაშორისო პარტნიორების მხრიდან.
2. ხაზს უსვამს, რომ კანონპროექტი შეუსაბამოა ევროკავშირის ღირებულებებთან და დემოკრატიულ პრინციპებთან, მიდის საქართველოს ევროკავშირის წევრობის ამბიციების წინააღმდეგ, აზიანებს საქართველოს საერთაშორისო რეპუტაციას და საფრთხეს უქმნის ქვეყნის ევროატლანტიკურ ინტეგრაციას.
3. ხაზს უსვამს, რომ ევროკავშირში გაწევრიანების მოლაპარაკებები არ დაიწყოს მანამ, სანამ ეს კანონი საქართველოს სამართლებრივ დღის წესრიგშია.
4. შესაბამისად, საქართველოს პარლამენტს, მოუწოდებს, შეაჩეროს ამ კანონის მიღების საპარლამენტო პროცედურა და საქართველოს მთავრობას მოუწოდებს, პატივი სცეს პირობებს, რომლებიც 2023 წლის მარტში დადეს, როცა გამოაცხადეს, რომ უპირობოდ გაიწვევდნენ კანონპროექტს, რომელიც შეზღუდვებს უწესებდა სამოქალაქო საზოგადოებასა და დამოუკიდებელ მედიას და აღარ წარადგენდნენ მსგავს კანონს მეორედ; ასევე მოუწოდებს საქართველოს მთავრობას თავი შეიკავოს შემდგომი სამართლებრივი წინადადებებისგან, რომლებიც ეწინააღმდეგება დემოკრატიის პრინციპებს, კანონის უზენაესობას, ადამიანის უფლებებსა და ფუნდამენტურ თავისუფლებებს და რომლებიც ევროკავშირის წევრობის კოპენჰაგენის კრიტერიუმებთან წინააღმდეგობაში მოვა.
5. ხაზს უსვამს, რომ კანონპროექტი ღალატობს ქართველი ხალხის უდიდესი უმრავლესობის მისწრაფებებს, იცხოვრონ დემოკრატიულ საზოგადოებაში, გაგრძელდეს დემოკრატიული და კანონის უზენაესობის რეფორმები, გაგრძელდეს ევროატლანტიკურ პარტნიორებთან ახლო კოოპერაცია და დარჩეს ევროკავშირის წევრობისკენ მიმავალი გზის ერთგული.
6. ხაზს უსვამს, რომ გამოხატვის, შეკრებისა და მშვიდობიანი პროტესტების თავისუფლებები არის ფუნდამენტური თავისუფლებები და უნდა იყოს პატივცემული ნებისმიერ გარემოებაში, განსაკუთრებით ქვეყანაში, რომელიც ევროკავშირში გაწევრიანებისკენ ისწრაფვის.
7. მოუწოდებს საქართველს მთავრობას პატივი სცეს საქართველოს მოქალაქეების კონსტიტუციურ უფლებებს, შესაბამისად, გამოხატავს შეშფოთებას, სპეცრაზმელების მიერ საკამათო კანონპროექტის საწინააღმდეგო დემონსტრაციების დაშლის დროს არაპროპორციული ძალის გამოყენების ცნობებზე; საქართველოს ხელისუფლებას მოუწოდებს, გამოიძიოს და პასუხისგებაში მისცეს ისინი, ვინც პასუხისმგებლები არიან არაპროპორციული ძალის გამოყენებაზე.
8. ხაზს უსვამს, რომ საზოგადოებრივი დამკვირვებლის როლი, რომელსაც სამოქალაქო საზოგადოება და დამოუკიდებელი მედია ასრულებს, მნიშვნელოვანია დემოკრატიული საზოგადოებისთვის და გადამწყვეტია ევროკავშირში გაწევრიანებასთან დაკავშირებული რეფორმებისთვის, შესაბამისად მოუწოდებს საქართველოს ხელისუფლებას, არ დაიშურონ თავი, რათა შექმნან გარანტიები, რომლებშიც სამოქალაქო საზოგადოება და დამოუკიდებელი მედია განვითარდება.
9. გმობს ფაქტს, რომ საქართველოს მთავრობა შთაგონებას იღებს ძალიან საკამათო და მსგავსი რუსული კანონმდებლობისგან, როგორიცაა რუსეთის “უცხოელ აგენტთა კანონი”, რომელიც განზრაც ანიჭებს იარლიყებს და ეწევა სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციებისა და აქტივისტების დისკრიმინაციას და გამოყენებულ იქნა უკრაინის წინააღმდეგ რუსეთის აგრესიულ ომთან შეწინააღმდეგების ჩასახშობად და ქვეყანაში დარჩენილი კრიტიკული ხმების გასაჩუმებლად.
10. შეგახსენებთ, რომ ევროპულმა საბჭომ 2023 წლის 14 და 15 დეკემბერს საქართველოს მიანიჭა კანდიდატის სტატუსი გააზრებით, რომ გატარდებოდა 2023 წლის 8 ნოემბერს კომისიის მიერ რეკომენდირებული შესაბამისი ნაბიჯები; ხაზს უსვამს, რომ ეს რეკომენდაცია საქართველოს მოუწოდებდა, უზრუნველეყოთ სამოქალაქო საზოგადოების თავისუფალი მუშაობა და ებრძოლათ ევროკავშირისა და მისი ღირებულებების წინააღმდეგ მიმართულ დეზინფორმაციასთან, რასაც კანონპროექტი არღვევს.
11. საქართველოს მთავრობას შეახსენებს პირობებს, რომლებიც დადეს და ღირებულებებსა და პრინციპებს, რომლებიც მიიღეს, როცა ევროკავშირის წევრობისთვის განაცხადეს და კომისიის ვიცეპრეზიდენტს/ევროკავშირის უმაღლეს წარმომადგენელს საგარეო საქმეებსა და უსაფრთხოების პოლიტიკაში, სამეზობლოსა და გაფართოების კომისარსა და კომისიის პრეზიდენტს ასევე მოიქცნენ.
12. იწვევს კომისიას, წარმოადგინოს საქართველოს პროგრესის შუალედური შეფასება 2023 წლის 8 ნოემბერს კომისიის მიერ გადაცემული 9 ნაბიჯის შესრულებასთან დაკავშირებით.
13. მოუწოდებს კომისიასა და წევრ ქვეყნებს შეაფასონ ამ კანონპროექტის გავლენა საქართველოში ევროკავშირის დონორობაზე და ცხადი კომუნიკაცია ჰქონდეთ საქართველოს მთავრობასთან და პარლამენტთან ზოგადად ევროკავშირის დაფინანსებაზე შესაძლო გავლენებსა და შედეგებზე.
14. მოუწოდებს საქართველოს მთავრობას დაუბრუნდეს ევროპულ გზას, შეასრულოს პირობები, რომ პატივს სცემენ, გააძლიერებენ და წაახალისებენ დემოკრატიას, კანონის უზენაესობას, ადამიანის უფლებებსა და ფუნდამენტურ თავისუფლებებს და გულწრფელად ჩაერთონ იმ ნაბიჯების გადადგმაში, რომლებიც საჭიროა კანდიდატის სტატუსისთვისა და ევროკავშირის წევრობისთვის, საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოებასთან და პოლიტიკურ ოპოზიციასთან ჩართულობითა და კოოპერაციით.
15. იმეორებს ურყევ მხარდაჭერას ქართველი ხალხის ლეგიტიმური ევროპული მისწრაფებებისა და მათი სურვილის მიმართ, იცხოვრონ კეთილმოწყობილ ქვეყანაში, სადაც თავისუფალი იქნებიან კორუფციისგან და პატივს სრულად სცემენ ფუნდამენტურ თავისუფლებებს, დაიცავენ ადამიანის უფლებებს და შექმნიან გარანტიებს ღია საზოგადოებისთვისა და თავისუფალი მედიისთვის; უსვამს ხაზს, რომ საქართველოსთვის ევროკავშირის კანდიდატის სტატუსის გადაცემა მოტივირებულია სურვილით, აღიარებულ იქნას საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოების დემოკრატიული ძალისხმევა და მოქალაქეების აბსოლუტურi უმრავლესობის მიერ ევროკავშირში გაწევრიანების მხარდაჭერა.
16. მოუწოდებს OSCE/ODIHR-ს არჩევნების სადამკვირვებლო მიუკერძოებელ და დამოუკიდებელ, ხანგრძლივ საერთაშორისო მისიას გააკონტროლოს 2024 წლის ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნები.
17. [რედ. – ევროპული პარლამენტის] პრეზიდენტს აძლევს მითითებას, გადასცეს ეს რეზოლუცია კომისიის ვიცეპრეზიდენტს/ევროკავშირის უმაღლეს წარმომადგენელს საგარეო საქმეებსა და უსაფრთხოების პოლიტიკაში, საბჭოს, კომისიას, წევრი ქვეყნების მთავრობებსა და პარლამენტებს, ევროპის საბჭოს, ევროპის უშიშროებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციასა და საქართველოს პრეზიდენტს, მთავრობასა და პარლამენტს.