რუსებმა დაკარგეს სტრატეგიული ავიაციის შექმნის შესაძლებლობა — მათთვის ეს ახლა აღუდგენელი რესურსია, განაცხადა რადიოელექტრონული ბრძოლის საშუალებების მწარმოებელმა ანატოლი ხრაპჩინსკიმ, უკრაინულ რადიოსთან ინტერვიუში, სადაც ის 1 ივნისს უკრაინული დრონების მიერ რუსულ აეროდრომებზე მიტანილ იერიშს გამოეხმაურა.
მისი თქმით, რუსეთს არ შეუძლია სტრატეგიული ბომბდამშენების შექმნა, ხოლო Ту-160 „აგებულია ძველი ნაწილებისგან, რომლებიც ჯერ კიდევ საბჭოთა კავშირში იყო წარმოებული“.
- „ძირითადი და აღუდგენელი ელემენტია ტიტანის შემაერთებელი ძელი, რომელიც რომელიც უზრუნველყოფს ბომბმდამშენის სტრუქტურულ სიძლიერეს. აღნიშნული თვითმფრინავი იყენებს ძველ ძრავებს, რომლებიც სხვა Ту-160-ებიდან იყო ამოღებული. რა თქმა უნდა, კაბინის შიგნით ჩატარებული იყო გარკვეული მოდერნიზაცია, მაგრამ ეს მაინც ის სისტემაა, რომელიც 1980-იან წლებში შეიქმნა. ასე რომ, ეს იყო მხოლოდ შოუ იმის საჩვენებლად, თითქოს რაღაც შეუძლიათ,“ – განმარტა ექსპერტმა.
„რაც შეეხება Ту-22МЗ-სა და Ту-95МС-ს, რუსებს დაკარგული აქვთ მათი წარმოების შესაძლებლობა, რადგან სტრატეგიულ ავიაციაში გამოყენებული ძრავები — ესენია ‘კუზნეცოვის’ ძრავები. კუზნეცოვის გარდაცვალების შემდეგ კი დაკარგულია ტექნოლოგიური ცოდნა და უნარები, თუ როგორ უნდა განხორციელდეს ამ ძრავების რემონტი ან რეპროდუქცია.“
- „რუსეთს საავიაციო ძრავებთან ძალიან რთული მდგომარეობა აქვს. Ту-95МС ტიპის სტრატეგიული ბომბდამშენის ძრავის რესურსი შეადგენს 33,000 საათს. Ту-22М3-სა და Ту-160-ზე დაყენებული ძრავების რესურსი კი მხოლოდ 3,000 საათს შეადგენს. ეს ნიშნავს, რომ ინჟინერული შესაძლებლობები დაღმავალ ტენდენციაშია“, — ხაზი გაუსვა ექსპერტმა.
33,000 საათის რესურსი ძრავის საერთო საჰაერო ექსპლუატაციის ვადაა, რომლის განმავლობაში ის გამართულად და უსაფრთხოდ მუშაობს — ანუ ძრავი, ამ შემთხვევაში Ту-95МС-ზე, შეიძლება გამოიყენონ ჯამურად 33,000 საათი ფრენაში მისი რემონტამდე, რეკონსტრუქციამდე ან ჩამოწერამდე. რესურსის ამოწურვის შემდეგ, ძრავი ითვლება ტექნიკურად მოძველებულად და საჭიროებს ან კაპიტალურ რემონტს, ან ცვლას.
ეს კრიტიკულად მნიშვნელოვანია სტრატეგიული ავიაციისთვის, რადგან დაბალი რესურსის მქონე ძრავები მნიშვნელოვნად ამცირებენ მოქმედების სიგრძესა და ინტენსივობის შესაძლებლობას.
Ту-22М3 და Ту-160-ზე დაყენებული ძრავები ბევრად უფრო შეზღუდულ რესურსს ფლობენ (3,000 საათი), რაც იმას ნიშნავს, რომ ისინი ხშირად საჭიროებენ ტექნიკურ მომსახურებას, რემონტს ან ჩანაცვლებას. ეს ცხადყოფს, რომ რუსეთის საავიაციო ინდუსტრიის ინჟინერულ დონეს კლებადი ტენდენცია აქვს, რაც მათ სტრატეგიულ შესაძლებლობებს მომავალში მნიშვნელოვნად ზღუდავს.
ექსპერტი აღნიშნავს, რომ აღნიშნული ბომბდამშენების (Ту-95МС, Ту-22М3, Ту-160) საჰაერო რესურსი თითქმის ამოიწურა, მას შემდეგ, რაც რუსეთმა მათი გამოყენება ინტენსიურად დაიწყო უკრაინის წინააღმდეგ განხორციელებულ მასირებულ საჰაერო დარტყმებში. რეგულარული საბრძოლო დატვირთვები აჩქარებს ძრავებისა და პლატფორმის ცვეთას, რაც ამცირებს მათ დარჩენილ ოპერაციულ ვადას.“
ხრაპჩინსკიმ ხაზგასმით აღნიშნა, რომ უკრაინის იერიშმა რუსეთის სტრატეგიული ავიაციის ობიექტებზე „მნიშვნელოვნად შეცვალა უსაფრთხოების არქიტექტურა მთელ მსოფლიოში“. მისი თქმით, ბირთვული ტრიადის ერთ-ერთი მთავარი კომპონენტი, რომლითაც რუსეთი მთელი მსოფლიოს დაშინებას ცდილობდა — ავიაცია — განადგურდა დრონების საშუალებით.
ხროპჩინსკი ყურადღებას ამახვილებს, რომ უკრაინული შეტევა რუსეთის სტრატეგიული ავიაციის ბაზებზე მნიშვნელოვნად ცვლის მსოფლიო უსაფრთხოების სისტემას. ერთი ძირითადი ნაწილი ბირთვული სამეულიდან, რომლითაც რუსეთი მთელ მსოფლიოს აშინებდა — ავიაცია — დაინგრა უკრაინული დრონების დახმარებით.
„უკრაინელები ქმნიან ისტორიას. რუსები სერიოზულად დაზარალდნენ, და ეს სიტუაცია არსებითად ცვლის უსაფრთხოების სისტემას მთელ მსოფლიოში. FPV დრონი ხდება იარაღი, რომელსაც შეუძლია ნებისმიერ ტერიტორიაზე მოქმედება. ნებისმიერი საჰაერო თავდაცვის სისტემა ვერ ახერხებს FPV დრონის განეიტრალებას“, — განაცხადა უპილოტო საფრენი აპარატების (UAV) მწარმოებელმა.
- „პუტინისთვის უდიდესი სირცხვილია“- ომის ექსპერტი განმარტავს, თუ როგორ ეცდება რუსეთი აეროდრომებზე იერიშის გამო შურისძიებას
- მალიუკი სპეცოპერაცია “ობობას ქსელის” დეტალებზე და შედეგებზე საუბრობს