მიჩიო კაკუს 5 თეზისი მომავლის განათლების შესახებ

“მოქმედი განათლების სისტემა წარსულის სპეციალისტებს აზმადებს. ჩვენ ვასწავლით მათ, რათა სამუშაოზე იარონ, რომელიც უკვე აღარ არსებობს. ზუსტად ამიტომაა მსოფლიოში უმუშევრების დიდი რაოდენობა” – მიჩიო კაკუ.


მიჩიო კაკუ – ცნობილი იაპონური წარმომავლობის ამერიკელი ფიზიკოსი, ფუტუროლოგი, სიმების თეორიის ავტორი და აშშ-ის ერთერთი ყველაზე ჭკვიანი ადამიანი თჰე Nეწ Yორკ თიმეს-ის მონაცემებით. მის ანგარიშზეა რამდენიმე აღმოჩენა ფიზიკაში, 10-ამდე Bესტსელლერ-ი წიგნი, ასევე გადაცემების ციკლი BBჩ-ისა და Dისცოვერყ-ზე. ამ სტატიაში ჩვენ შევკრიბეთ მისი 5 ციტატა მომავლის განათლების შესახებ.


“სწავლა” აღარ იქნება ბაზირებული დამახსოვრებაზე

მალე კომპიუტერები და Gოოგლე Gლასს პატარა ლინზებად ტრანსფორმირდება და ჩვენ მოგვეცემა ყველა საჭირო ინფორმაციის ჩატვირთვის საშუალება. მოსწავლეები და სტუდენტები გამოცდებზე პასუხების მოძებნას ინტერნეტში შეძლებენ: საკმარისი იქნება თვალის დახამხამება და საჭირო ინფორმაცია გამოჩნდება. არ იქნება საჭირო ტვინის გადატვირთვა უვარგისი ცოდნით, ხოლო განთავისუფლებული გონებრივი რესურსის გამოყენება ანალიზის, არგუმენტირებისა და ამოხსნების უნარის განვითარებას მოვახმართ.


ჩვენ უფრო ავტონომიურები გავხდებით

ჩვენ ჩვენს სიცოცხლეზე დიდი პასუხისმგებლობის აღება მოგვიწევს და შემდეგ კონტროლის ორგანოების აუცილებლობა გაქრება. ადამიანები თვითგანათლებას შეუდგებიან, ამასთანავე გააცნობიერებენ, რომ იღებენ იმ ცოდნას, რომელიც ჭირდებათ. თუ საჭირო იქნება კონსულტაცია, ისინი მას “ჭკვიანი” კედლისგან მიიღებენ. ძალიან მალე ასეთი მოწყობილობები, რომლებიც ხელოვნური ინტელექტის ბაზაზე იქნება დაარსებული, ყველგან განთავსდება: სახლებში, ოფისებში, ქუჩებში. საკმარისია მიუახლოვდეთ კედელს და თქვათ: “მე მსურს საუბარი ბიოლოგიის პროფესორთან”. და მაშინვე კედელზე გამოჩნდება მეცნიერი, რომელიც თქვენ საჭირო ინფორმაციას მოგცემთ. რაც შეეხება მასწავლებლებს, ისინი “ცოცხალ” მდგომარეობაში აღარ დაგვჭირდებიან


დიპლომები უსარგებლობის გამო გაქრებიან

განათლება აღარ დაექვემდებარება რაიმე შეზღუდვას, იქნება ეს დროის მონაკვეთი თუ სივრცითი ჩარჩო. გაჩნდება სერტიფიცირების ცენტრები, სადაც სპეციალისტები საკვალიფიკაციო გამოცდებს ჩააბარებენ. შედეგებზე დაყრდნობით ადამიანი მიიღებს ან ვერ მიიღებს ამა თუ იმ თანამდებობას. შედარებისთვის, ეს დაემსგავსება აშშ-ში, კანადაში, იაპონიასა და ევროპაში გავრცელებულ პორტფოლიოს სისტემას, რომლის დროსაც ადამიანი სწავლის პერიოდში აგროვებს დიპლომებსა და სერტიფიკატებს და შემდეგ წარუდგენს მას დამსაქმებელს.


საბავშვო საგანმანათლებლო სერვისები აქტიურად განვითარდება

არასისტემური განათლების შესაძლებლობები უსაზღვრო იქნება, გაჩნდება ონლაინ-პედაგოგიკა. სიტყვა “ონლაინი” არ ნიშნავს, იმას რომ კომპიუტერებთან ვისხდებით 24 საათი, არამედ შეიცვლება თვითონ გარემო და ურთიერქმედების ინტერფეისები, სადაც ჩვენ ვცხოვრობთ. მომავლის ქალაქები ინტერაქტიულები იქნება: რამდენიმე დღიანი დიდი თამაშები ბავშვებისთვის ჩატარდება რეალურ ქალაქის ან სპეციალურად მომზადებულ სივრცეებში. სახელმძღვანელოებს ხელოვნური ინტელექტით აღჭურვავენ და ისინი დამოუკიდებლად შეძლებენ საგანმანათლებლო მასალების შერჩევას მოსწავლისთვის.


კრეატიულობა მთავარი უნარი იქნება

რეალური წარმატების მისაღწევად საჭიროა იმ უნარების განვითარება, რომლებიც მიუწვდომელია რობოტებისთვის: კრეატიულობა, ფანტაზია (წარმოსახვა), ინიციატივა, ლიდერობა. საზოგადოება ნელნელა სასაქონლო ეკონომიკიდან ინტელექტუალურ-შემოქმედებითობაზე გადადის. წარმატების დიდი შანსები იმ ქვეყნებს ექნებათ, რომლებიც შეძლებენ სასაქონლო ბაზრისა და კოგნიტურ-კრეატიული პოტენციალის დაბალანსებას. ერებს, რომლებსაც მხოლოდ სოფლის მეურნეობის სწამთ, განწირულები არიან.